Вчені кажуть, що новий матеріал може висмоктувати вуглець із атмосфери швидше, ніж дерева

Nick Humphries
Вчені зі Сполученого Королівства виявили пористий матеріал, який потенційно здатний зберігати велику кількість парникових газів.

Наукова алхімія

Група вчених із Великобританії повідомляє, що вони виявили пористий матеріал, здатний зберігати велику кількість парникових газів, що робить його можливим новим інструментом в арсеналі для боротьби зі зміною клімату.

Вчені докладно розповіли, як вони використовували обчислювальні моделі для розробки цього матеріалу, в нещодавно опублікованій статті в журналі Nature Synthesis, стверджуючи, що певні особливості структури можуть зробити її чудовим сховищем для вуглекислого газу та гексафториду сірки, ще одного потужного парникового газу.

"Це захопливе відкриття, тому що нам потрібні нові пористі матеріали, які допоможуть розв'язати найбільші проблеми суспільства", — заявив професор інженерних наук Марк Літтл з Единбурзького університету Херіот-Ватт у заяві про дослідження.

Новий матеріал, що діє як клітина, що складається з дрібніших молекул, являє собою органічну супермолекулу, що складається з кисню, азоту та фтору.

"Посадка дерев — дуже ефективний спосіб поглинання вуглецю, але він дуже повільний", — сказав Літтл. "Тому нам необхідне втручання людини — наприклад, створених людиною молекул — для більш ефективного та швидкого вловлювання парникових газів із навколишнього середовища".

Раковина

Інші матеріали, які потенційно можуть «поглинути» вуглець, також перебувають у розробці.

Одним із таких матеріалів є двовимірна структура з бору, яка має велику площу поверхні та потенційно може поглинати велику кількість парникових газів від електростанцій.

Ще один матеріал, який вивчають вчені, — це бетон, який лежить в основі сучасного суспільства, але використання якого, особливо цементу, призводить до викидів величезної кількості вуглекислого газу, що, за оцінками, становить вісім відсотків антропогенних викидів на рік.

Дослідники вивчають, як додавання до бетону таких матеріалів, як харчова сода, може допомогти матеріалу поглинати вуглекислий газ з атмосфери.

Але великою перешкодою є те, що багато з цих нових матеріалів по суті є лабораторними експериментами. Це проблема для будь-кого, хто хоче використовувати матеріалознавство для розв'язання проблеми зміни клімату. Як перейти від лабораторії до ринку?

Сподіваємося, що такі вчені, як Літтл, зможуть з'ясувати масштаби.

Джерела: Phys.org